Biura księgowe
Każda firma musi mieć księgowego, który będzie dbał o rozrachunki firmy i reprezentował ją przed Urzędem Skarbowym czy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, jednak nie każda firma musi takiego pracownika mieć u siebie na etacie. Niektóre firmy korzystają z zewnętrznych biur księgowych. Są to biura, które specjalizują się w księgowej obsłudze firm. Najczęściej zatrudniają kilka pracowników na stanowisku księgowego, którzy są oddelegowani do obsługi poszczególnych klientów takiego biura. Praca księgowego zatrudnionego w biurze księgowym, nie różni się wiele od pracy księgowego zatrudnionego na etacie. Ma on takie same obowiązki służbowe tj. też prowadzi rachunkowość firmy, tylko z ta różnicą że ma on pod swoją opieką zazwyczaj kilka firm, którym prowadzi rozrachunki, a nie jedna tak jak to się dzieje w przypadku księgowego zatrudnionego na etacie. Zewnętrzne biura księgowe są dobrym rozwiązaniem w przypadku mniejszych firm, ponieważ pozwalają zmniejszyć koszty, poprzez nie zatrudnianie dodatkowego pracownika na etacie.